مصاحبه آرشیو خبر ها
دیگر مربیگری نخواهم کرد...

دیگر مربیگری نخواهم کرد...

مارچلو لیپی، مربی محبوب تیفوسی های یووه و فوتبال ایتالیا که همیشه نام او را با احترام و علاقه خاصی به زبان می اورند در یک گفت و گوی کوتاه شرکت کرد و از تجربه مربیگری اش گفت.

 

پیرلو و استعداد

 

استعداد او، باید بگویم که او در دوران بازیگری همیشه استعداد و توان خاصی داشته و این مسئله را در مربیگری نیز خواهد داشت، او باید بر تیم و ستاره های تیم اش رهبری کند، باید به نوعی سلطه داشته باشد و این برای او در یووه بسیار مهم است. اگر تیم اهداف او را دنبال نکند مشکلاتی به وجود می اید. اگر هم همه چیز با خواسته او پیش نرود نمی توان همه مشکلات را به گردن او انداخت با این حال تجربه کمی دارد.

 

موجی

 

یادم می اید پیش از بازی رم و ناپولی به من گفت که یووه مرا در تیم اش می خواهد، در همان هفته دیداری با جیرائیدو و بته گا و بعد قراردادی که با یووه امضا کردم.

 

فینال لیگ قهرمانان اروپا

 

به ما بازیکنانی اضافه شدند که بسیار پویا و مفید بازی می کردند. چند سالی بود که قهرمان نشده بودیم به هر حال با این شرایط لیگ را شروع کردیم و همه چیز به خوبی در حال بهتر شدن بود. عصبانی میشوم زمانی که به عقب می روم، از بازیکنان خواستم تحت فشار و با پرس بیشتری بازی کنند، افسوس زیادی ست که ان جام را نبردیم، در ان بازی حتی دل پیرو هم دفاع می کرد، همه به دنبال نتیجه خوب بودیم. برای من زمانی که در یووه بودم زیبا بود، خاطرات زیادی هستند، فینال برابر میلان سال 2003 باور نداشتیم که این بازی را از دست دادیم.

 

جام جهانی

 

بله بهترین اتفاق ورزشی زندگی من، توانستیم اتزوری را قهرمان کنم و این هیجان و لحظاتی بود که شرح دادنش سخت است. واقعا بازی برابر آلمان تمام توان خود را به کار بردیم و در نهایت در فینال که جام را از ان خود کردیم. برابر فرانسه یک بار با گل طلایی شکست خورده بودیم و این بار نوبت ما بود.

 

کاناوارو

 

او حتی بهترین بازیکن جهان نیز شد، یک بازیکن با خصوصیات خاص و بسیار قدرتمند، کسی که در زمین می توانست برنده شدن را تضمین کند.

 

بزرگ ترین بازیکنی که مربی اش بودید

 

زیدان، مانند پیرلو می دانست که چطور با بازیکنان بزرگ ارتباط برقرار کند، مربیان بزرگ در نیمکت با فشار و تنها با هدایت از روی نیمکت نمی توانند برتری را به دست بیاورند بلکه با تحت تاثیرقراردادن بازیکنان انها را مجاب می کنند که از انان پیروی کنند و اینگونه ست که مربیان بزرگ نیز برنده میشوند.

 

آینده

 

دیگر مربیگری نخواهم کرد. شاید به کارهای دیگری در فوتبال بپردازم اگر بخواهند. اما قبل از هر کاری باید بر این ویروس غلبه کنیم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: